Huisregels

Omdat de artsen van Thuisvaccinatie.nl bij u thuis komen voor de vaccinaties en wij hen een veilige werkomgeving willen bieden, hebben wij onderstaande ‘huisregels’ opgesteld. Wij willen u vragen om deze regels te allen tijde in acht te nemen en u aan de voorschriften te houden.

Meestal vergoed door ziektekostenverzekering
Vaccinaties en advies aan huis of op locatie
Ook 's avonds en in het weekend

Huisregels voor klanten

  • Het is verboden de arts met slag-, steek- of vuurwapens te ontvangen.
  • Het is niet toegestaan om tijdens het consult te roken, alcoholische drank te nuttigen of verdovende middelen te gebruiken.
  • Klanten onder invloed van alcohol en drugs worden niet door de arts geholpen.
  • Schreeuwen, schelden en het uiten van discriminerende, seksueel grensoverschrijdend of bedreigende taal wordt niet getolereerd.
  • Het is verboden om voorwerpen te gooien of vernielingen aan te richten
  • Schade aan goederen van de medewerker, Thuisvaccinatie en derde partijen wordt altijd verhaald.
  • Klanten dienen bij het bezoek van de arts voldoende/ gepast gekleed te zijn.
  • De ruimte waarin gevaccineerd wordt, dient rustig te zijn.
  • Eventueel loslopende huisdieren dienen op verzoek van de arts te worden verwijderd.

De arts van Thuisvaccinatie.nl heeft het recht om het consult te weigeren in geval van een bedreiging, ‘niet pluis gevoel’, het aantreffen van de klant onder invloed van verdovende middelen en/of het aantreffen van een schaars geklede klant. De arts bespreekt de situatie met de telefonische achterwacht en zo nodig met de politie. Ondanks dat er geen consult wordt gehouden, worden er wel consultkosten berekend aan de betreffende klant als er sprake is van bovenstaande situatie(s).

Thuisvaccinatie.nl doet er alles aan om artsen te laten werken vanuit een klantgerichte visie. Mocht een klant zich echter door een arts onheus behandeld voelen, kan hij/ zij tot uiterlijk zes weken na het voorval schriftelijk een klacht indienen. Lees meer over het klachtenbeleid.

Onze unieke werkwijze

1.
Plan je afspraak

In dit formulier vul je als hoofdaanvrager je persoonsgegevens in, inclusief je BSN-nummer. Als zorgverlener zijn wij wettelijk verplicht het burgerservicenummer (BSN) te registreren. Meer informatie hierover vind je hier. Vervolgens kies je de gewenste locatie, datum en tijdsblok. Voor gezinsleden* vul je als hoofdaanvrager zelf de benodigde gegevens in. Wil je andere personen uitnodigen voor de afspraak? Dan volstaat het invullen van hun naam en e-mailadres.

Vervolgens sturen wij je per mail een afspraakbevestigingscode om je afspraak te bevestigen.

2.
Intakeformulier

Vul uw reisbestemming(-en) en uw gezondheidsverklaring in.  Om te bepalen of - en zo ja - welke vaccinaties u nodig heeft voor uw reis, is het noodzakelijk om een gezondheidsverklaring in te vullen. Aan de hand van de ingevulde gegevens kunnen wij bovendien bepalen of de vaccinaties veilig voor u zijn. Alle vaccinatie instellingen zijn wettelijk verplicht om met een gezondheidsverklaring te werken.

Deze informatie helpt onze arts bij het opstellen van een passend vaccinatieadvies.

3.
Persoonlijk vaccinatieadvies

Nadat wij alle informatie hebben ontvangen kan onze reizigersgeneeskundig arts voor jou een persoonlijk vaccinatieadvies opstellen. Deze zal samen met een kostenoverzicht per mail naar je worden verstuurd. Mochten er geen vaccinaties nodig zijn, dan komt deze afspraak kosteloos te vervallen. Mochten er wel vaccinaties nodig zijn, dan kunnen deze worden gezet op de door u gekozen datum.

Neem je gele boekje en geldige legitimatie mee naar de afgesproken locatie. Op de geplande dag en tijd ontvangt je jouw vaccinatie van één van onze deskundige artsen.