Afspraak maken
Stap 1: Maak uw account aan
U maakt een persoonlijk account aan door het invullen van uw postcode en huisnummer, emailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Nadat u akkoord hebt gegeven op het verwerken van uw persoonsgegevens heeft u een persoonlijk account aangemaakt binnen onze beveiligde omgeving.
Stap 2: Uw reisgegevens
Vul uw reisbestemming(-en) in. Wij vragen hier ook naar de reden van uw reis, waar u verblijft en wat u gaan doen tijdens uw reis. Deze gegevens zijn van invloed op het advies wat u ontvangt van onze arts.
Stap 3: Uw persoonsgegevens
In dit formulier vult u uw persoonsgegevens in. Als zorgverlener zijn wij wettelijk verplicht uw burgerservicenummer (BSN) te registreren, meer informatie vindt u hier.
In deze stap kunt u ook uw gezinsleden of andere personen toevoegen aan de afspraak. Voor uw gezinsleden* vult u zelf alle gegevens in. Nodigt u andere personen uit voor de afspraak dan volstaat het invullen van het emailadres van deze personen. Deze personen worden vervolgens gevraagd om zelf een account aan te maken en hun gegevens in te vullen.
*Gezinsleden van 16 jaar en ouder ontvangen van ons een email met het verzoek akkoord te geven op de door u ingevulde gegevens.
Stap 4: Uw afspraak maken
Selecteer een datum en tijdsblok van uw keuze. Wij sturen u per mail een bevestiging van de vaccinatie afspraak op het door u aangegeven adres. Zodra de arts uw gegevens heeft beoordeeld ontvangt u een email dat uw (voorlopige) vaccinatie-advies met een specificatie van de kosten beschikbaar is in uw persoonlijk account. U logt in met uw emailadres en zelfgekozen wachtwoord om uw vaccinatie advies te kunnen inzien. Heeft u geen vaccinaties nodig voor uw reis dan wordt de afspraak door ons kosteloos geannuleerd.
Stap 5: Uw gezondheidsverklaring
Om te bepalen of – en zo ja – welke vaccinaties u nodig heeft voor uw reis, is het noodzakelijk om een gezondheidsverklaring in te vullen. Aan de hand van de ingevulde gegevens kunnen wij bovendien bepalen of de vaccinaties veilig voor u zijn. Alle vaccinatie instellingen zijn wettelijk verplicht om met een gezondheidsverklaring te werken.
De afspraak:
De avond voor de afspraak ontvangt u een email met een tijdsindicatie wanneer u de arts kunt verwachten. Door omstandigheden kan het voorkomen dat de arts eerder of later bij u aankomt, wij vragen u vriendelijk daar rekening mee te houden en beschikbaar te zijn binnen het gekozen tijdsblok.
De arts controleert tijdens de afspraak nogmaals uw gegevens. De vaccinaties worden toegediend en indien nodig zal de arts aanvullende medicatie, zoals bijvoorbeeld malariatabletten, voorschrijven. De arts geeft u gezondheidsadvies voor uw reis. De arts zal u tenslotte vragen om uw handtekening te zetten voor uw akkoord op de gegevens en de behandeling.
Uw factuur:
In de meeste gevallen wordt uw factuur eerst ingediend bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt alleen een factuur voor het bedrag dat niet door uw zorgverzekeraar wordt vergoed. Er zijn ook zorgverzekeraars waarbij wij niet rechtstreeks kunnen declareren. In dat geval krijgt u per email de gehele factuur toegestuurd. U kunt deze vervolgens zelf declareren bij uw verzekering. Iedere persoon ontvangt een afzonderlijke factuur, zodat deze bij de zorgverzekering gedeclareerd kan worden. U kunt de factuur voldoen door middel van Ideal betaling of een bankoverschrijving.
Klik voor meer informatie over de vergoedingen van vaccinaties.
Heeft u vragen of klopt er iets niet bij uw aanmelding? Wij zijn het beste te bereiken via email info@thuisvaccinatie.nl.