AMSTERDAM – Travel Pressentation. Zo heet het event dat donderdag 31 oktober werd gehouden in de Heineken Experience in Amsterdam. Tijdens deze dag kregen bedrijven uit de reisbranche de kans om zich te presenteren aan de pers. Ook Thuisvaccinatie.nl was aanwezig. “Travel Pressentation kan zonder twijfel een bijdrage leveren aan het genereren van meer naamsbekendheid”, zegt Siu-Fung Chan, directeur van Thuisvaccinatie.nl.
Aan Travel Pressentation deden dit jaar ruim dertig verschillende bedrijven uit de reisbranche mee. “Elk bedrijf kreeg een eigen tafel waar journalisten en bloggers konden aanschuiven voor een persoonlijk gesprek”, vertelt Chan. “Het was ons doel om onze naamsbekendheid te vergroten en ik ben er zeker van dat is gelukt.”
Aanwezigheid nuttig én broodnodig
Chan sprak verschillende journalisten. “Sommige van hen waren verbaasd over het feit dat wij aanwezig waren. Dat kwam vooral omdat ze niet wisten wat wij doen en waar wij voor staan. Er was zelfs iemand die dacht dat wij setjes met vaccinaties naar mensen toestuurden zodat zij zichzelf konden inenten voor hun reis.” Lachend: “Het was dus niet alleen nuttig dat wij aanwezig waren bij Travel Pressentation, maar ook broodnodig!”
Hopen op aandacht voor Thuisvaccinatie
De gesprekken die de directeur het meest zijn bijgebleven, zijn die met journalisten Jerry Cyrus van Youlookgood.nl en Kees Verplanke van de Consumentenbond Reisgids. “Nu hoop ik natuurlijk van harte dat zij in de toekomst aandacht besteden aan Thuisvaccinatie. Mochten ze dat van plan zijn, dan weten ze ons nu in ieder geval goed te vinden.”
Interessant voor bedrijven en journalisten
Chan is van plan om ook volgend jaar weer aanwezig te zijn bij Travel Pressentation. “Het is een event dat zowel voor bedrijven uit onze branche als voor journalisten interessant is. Tijdens de dag zelf heb je heel laagdrempelige gesprekken, maar ook de netwerkborrel achteraf levert leuke en handige contacten op. Een aanrader als je het mij vraagt.”